Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Science Education During Early Childhood

A Cultural-Historical Perspective

Wolff-Michael Roth, Maria Ines Mafra Goulart, Katerina Plakitsi
Paperback | Engels | Cultural Studies of Science Education | nr. 6
€ 153,95
+ 307 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Children's learning and understanding of science during their pre-school years has been a neglected topic in the education literature--something this volume aims to redress. Paradigmatic notions of science education, with their focus on biologically governed development and age-specific accession to scientific concepts, have perpetuated this state of affairs. This book offers a very different perspective, however. It has its roots in the work of cultural-historical activity theorists, who, since Vygotsky, have assumed that any higher cognitive function existed in and as a social relation first. Accepting this precept removes any lower limit we may deem appropriate on children's cognitive engagement with science-related concepts.

The authors describe and analyze the ways in which children aged from one to five grapple with scientific concepts, and also suggest ways in which pre-service and in-service teachers can be prepared to teach in ways that support children's development in cultural and historical contexts. In doing so, the book affirms the value of cultural-historical activity theory as an appropriate framework for analyzing preschool children's participation in science learning experiences, and shows that that the theory provides an appropriate framework for understanding learning, as well as for planning and conducting training for pre-school teachers.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
224
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 6

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789401780469
Verschijningsdatum:
9/11/2014
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
335 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 307 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.