Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The fictional and factual depiction of schooling, the coming of age or the peculiar experience of boarding house life as a major social leveller has with only some few exceptions been conspicuously ignored in African literature studies. This volume explores the significance of colonial and post-colonial schools and schooling in various Anglophone African countries (Ghana, Nigeria, Kenya, Tanzania, Zimbabwe and South-Africa) as an essential trigger of literary, musical and cultural creativity: The contributors assess the depiction of schools and their social environment in the novels and (autobiographical) writings of renowned writers such as Chinua Achebe, J. M. Coetzee, Buchi Emecheta, Dambudzo Marechera, Ngugi wa Thiongo and Wole Soyinka, examine the lasting impact of mission schools and boarding houses on the development of particular cultural codes or genres, and last but not least report on some current literary activities in African primary and secondary schools.