Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The literary scholar Alexander Balloch Grosart (1827-99) reprinted this allegorical poem by Robert Chester (fl.c.1586-1604) with an introduction and notes in 1878. Grosart incorrectly identified the poem's author as a certain Sir Robert Chester of Royston. Later research suggests Chester served as a chaplain or secretary in the household of the work's dedicatee, Sir John Salusbury. Originally printed in 1601, the grandiloquent, meandering poem is chiefly remembered for the works appended to it. These include original poems by Chester's contemporaries, Shakespeare, Jonson, Chapman and Marston, as well as the anonymous 'Ignoto' and 'Vatum Chorus'. All the poems treat Chester's theme, an invented myth describing the chaste, sacrificial love between a phoenix and a turtledove. Scholars continue to debate the identity of the historical figures signified by these birds, especially in Shakespeare's cryptic contribution.