Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Revision with unchanged content. "We're Bikini Kill. And we want Revolution Girl-style now!!!" In the early 1990s, a female youth movement named Riot Grrrl formed around the feminist punk band Bikini Kill. The band's singer, Kathleen Hanna, became one of the most visible and outspoken activists of Riot Grrrl, which gained momentum particularly in the Pacific Northwest and Washington, D.C. Jannika Bock looks at the beginnings of the youth movement and uncovers its reliance on Second Wave feminists and their works. In her analysis she traces Riot Grrrl's double allegiance: its indebtedness to feminism and the (male) punk scene, two seemingly opposing discourses. Culminating in a case study of Biniki Kill and their first CD Jannika Bock demonstrates how Riot Grrrl re-interpreted the punk narrative in feminist terms. The book is geared towards Americanists and Musicologists, former activists of the youth movement and all people interested in this exciting part of US cultural history.