Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It is generally supposed that the Vedic tradition emerged from certain Brahmanic circles of poets, priests and theoreticians who depended economically very much on a kind of pastoral aristocracy. As against this point of view the book maintains the theory that the Vedic tradition was mainly connected with the warrior world, in particular with certain groups of seers that surrounded the warrior chiefs called sûris and strongly opposed the pastoral aristocracy and their priesthood. What emerges from this approach is that the Vedic tradition, in spite of its apparent unity of themes, images and even sentences, is not a tradition based on consensus or on a harmonious development of thought from one end to the other, but rather a tradition that reveals a troubled background, a background of passionate rivalries. The book reconsiders the debate surrounding the antagonistic ideologies of pastoral and agricultural peoples and represents a new contribution to the discussion about similarities and differences between the Iranian and the Indo-Aryan cultures.