Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The early modern world abounded with representations of miracles. Departing from the view that miracles are fundamentally media events, the chapters of this volume examine how miraculous occurrences were reproduced across various cultural productions of the time, including epic poetry, painting, theatre, hagiographies, ego documents, and philosophical treatises. From an interdisciplinary perspective, scholars from literary studies, art history, and history analyse the strategies employed by creators to capture the ephemeral nature of miracles. The chapters show that these strategies ranged from brevity and matter-of-factness to material abundance and polysensoric performances. By discussing the early modern miraculous from a medial standpoint, the volume demonstrates that the reproduction of miracles served not only to validate their veracity but, more importantly, to disseminate them as perceived deviations from the laws of nature, allowing humans to glimpse the transcendent.