Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Theme park studies is a growing field in social and cultural studies. Nonetheless, until now little attention has been dedicated to the choice of the themes represented in the parks and the strategies of their representation. This is particularly interesting when the theme is a historical one, for example ancient Greece. Which elements of classical Greece find their way into a theme park and how are they chosen and represented? What is the "entertainment" element in ancient Greek history, culture and myth, which allows its presence in commercial structures aiming to people's fun? How does the representation of Greece change against different cultural backgrounds, e.g. in different European countries, in the USA, in China?
This book frames a discussion of these representations within the current debates about immersive spaces, uses of history and postmodern aesthetics, and analyses how ancient Greece has been represented and made "enjoyable" in seven different theme parks across the world, providing an original and ground-breaking contribution to theme park studies and classical reception.