Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book approaches Shakespeare as utterly a man of the theatre, a professional actor before he was a playwright and a resident dramatist who knew intimately the actors for whom he wrote. It continues by 'Approaching Hamlet' in that light, and as a revenge tragedy deliberately overloaded with complications. The middle chapters look in detail at the 'Actors and Players' of the drama, starting with the Ghost and ending with 'the best actors in the world', and at Shakespeare's favourite 'Acts and Devices' as deployed within it. A final chapter considers Hamlet and Twelfth Night, written and premiered in close succession, as an unexpectedly resonant pair, a surprisingly funny revenge tragedy and a surprisingly bleak revenge comedy that for the first audiences would have complemented one another. The annotated Bibliography includes the current major editions of Hamlet, the major film-adaptations, and a selection of both the best criticism and the most useful websites.