Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Revision with unchanged content. Despite widespread implementation across the industrialised world, public sector outsourcing remains a contentious policy for the simple reason that many outsourcing contracts fail. Critics of outsourcing often argue that the stated efficiency gains are illusory if outsourcing leads to a reduction in the quality of service provision or a reduction in workers' terms and conditions of employment. In this book, we ask: Do the criticisms of outsourcing have any empirical validity? How can we explain the observed heterogeneity in outsourcing outcomes? In answering these questions, we focus on the role of uncertainty, incentives and transaction costs on contractual relationships. Although the importance of these factors is well-known, there is little empirical work analysing the effect of these factors on public-sector outsourcing arrangements. The results, therefore, should help business, students and government policymakers in identifying factors that affect the efficiency of outsourcing arrangements.