Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Qu’est-ce que l’industrie de la conscience ? Qu’est-ce qu’un supermarché culturel ? Qui gère la culture et au profit de qui ? À partir de l’exemple concret du Festival d’Avignon, contesté récemment par les « enragés » et défendu par les C.R.S., on aborde ici le problème de la production et de la diffusion de la culture, dans et par le système capitaliste. Ainsi que l’a déclaré Julian Beck quand le Living Theatre a quitté le supermarché avignonnais : « ...Le temps est venu pour nous de recommencer, enfin, à refuser de servir ceux qui veulent que la connaissance et le pouvoir de l’art appartiennent, seulement, à qui peut payer, ceux-là même qui souhaitent maintenir le peuple dans l’obscurité, qui travaillent pour que le pouvoir reste à l’élite, qui souhaitent contrôler la vie de l’artiste, et celle des autres gens. » Un important dossier de presse complète la critique de Jean-Jacques Lebel.