Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How do we define plagiarism in literature? In this wide-ranging and innovative study, Muhsin J. al-Musawi examines debates surrounding literary authenticity across Arabic and Islamic culture over seven centuries. Al-Musawi argues that intertextual borrowing was driven by personal desire alongside the competitive economy of the Abbasid Islamic Empire. Here, accusations of plagiarism had wide-ranging consequences, as competition among poets and writers grew fierce, while philologists and critics served as public arbiters over controversies of alleged poetic thefts. Taking in an extensive remit of Arabic sources, from Persian writers to the poets of Andalusia and Morocco, al-Musawi extends his argument all the way to Ibrāhīm ᶜAbd al-Qādir al-Māzinī's writing in Egypt and the Iraqi poet Nāzik al-Malā՚ikah's work in the twentieth century to present 'theft' as a necessary condition of creative production in Arabic literature. As a result, this study sheds light on a vast yet understudied aspect of the Arabic literary tradition, while raising important questions surrounding the rising challenge of artificial intelligence in matters of academic integrity.