Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door de nationale actiedag kan je online bestelling iets langer onderweg zijn dan normaal. Dringend iets nodig? Reserveer en haal na 1u af in een winkel met voorraad.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door de nationale actiedag kan je online bestelling iets langer onderweg zijn dan normaal. Dringend iets nodig? Reserveer en haal na 1u af in een winkel met voorraad.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Poe and the Subversion of American Literature, Robert T. Tally Jr. argues that Edgar Allan Poe is best understood, not merely as a talented artist or canny magazinist, but primarily as a practical joker who employs satire and fantasy to poke fun at an emergent nationalist discourse circulating in the United States. Poe's satirical and fantastic mode, on display even in his apparently serious short stories and literary criticism, undermines the earnest attempts to establish a distinctively national literature in the nineteenth century. In retrospect, Poe's work also subtly subverts the tenets of an institutionalized American Studies in the twentieth century. Tally interprets Poe's life and works in light of his own social milieu and in relation to the disciplinary field of American literary studies, finding Poe to be neither the poète maudit of popular mythology nor the representative American writer revealed by recent scholarship. Rather, Poe is an untimely figure whose work ultimately makes a mockery of those who would seek to contain it. Drawing upon Gilles Deleuze's distinction between nomad thought and state philosophy, Tally argues that Poe's varied literary and critical writings represent an alternative to American literature. Through his satirical critique of U.S. national culture and his otherworldly projection of a postnational space of the imagination, Poe establishes a subterranean, nomadic, and altogether worldly literary practice.