• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Playing Smart E-BOOK

On Games, Intelligence, and Artificial Intelligence

Julian Togelius
E-book | Engels | Playful Thinking
€ 21,63
+ 21 punten
Onmiddellijk beschikbaar
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Onmiddellijk geleverd via e-mail

Omschrijving

THE FUTURE OF GAME DESIGN IN THE AGE OF AI: Can games measure intelligence? And how will artificial intelligence inform games of the future?

In Playing Smart, Julian Togelius explores the connections between games and intelligence to offer a new vision of future games and game design. Video games already depend on AI. We use games to test AI algorithms, challenge our thinking, and better understand both natural and artificial intelligence. In the future, Togelius argues, game designers will be able to create smarter games that make us smarter in turn, applying advanced AI to help design games. In this book, he tells us how.
 
Games are the past, present, and future of artificial intelligence. In 1948, Alan Turing, one of the founding fathers of computer science and artificial intelligence, handwrote a program for chess. Today we have IBM’s Deep Blue and DeepMind’s AlphaGo, and huge efforts go into developing AI that can play such arcade games as Pac-Man. Programmers continue to use games to test and develop AI, creating new benchmarks for AI while also challenging human assumptions and cognitive abilities. Game design is at heart a cognitive science, Togelius reminds us—when we play or design a game, we plan, think spatially, make predictions, move, and assess ourselves and our performance.
 
By studying how we play and design games, Togelius writes, we can better understand how humans and machines think. AI can do more for game design than providing a skillful opponent. We can harness it to build game-playing and game-designing AI agents, enabling a new generation of AI-augmented games. With AI, we can explore new frontiers in learning and play.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262350150
Verschijningsdatum:
14/01/2019
Uitvoering:
E-book
Beveiligd met:
Adobe DRM
Formaat:
ePub
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 21 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Suske en Wiske & Jommeke trakteren

Koop hun avonturen nu voor slechts € 5!
CADEAU
actie strips
CADEAU

Alleen in onze winkels: Gratis Murdle boekje vol moordmysteries

bij een aankoop tijdens Weekend van de Klant (OP=OP!)
CADEAU
actie weekend van de klant
CADEAU

Een goed verhaal is geld waard

Krijg nu een € 4 voucher bij elke aankoop vanaf € 40
CADEAU
Terugkeeractie
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.