Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Planning as Persuasive Storytelling is a revealing look at the world of political conflict surrounding the Commonwealth Edison Company's ambitious nuclear power plant construction program in northern Illinois during the 1980s. Examining the clash between the utility, consumer groups, community-based groups, the Illinois Commerce Commission, and the City of Chicago, Throgmorton argues that planning can best be thought of as a form of persuasive storytelling. A planner's task is to write future-oriented texts that employ language and figures of speech designed to persuade their constituencies of the validity of their vision. Juxtaposing stories about efforts to construct Chicago's electric future, Planning as Persuasive Storytelling suggests a shift in how we think about planning. In order to account for the fragmented and conflicted nature of contemporary American life and politics, that shift would be away from "science" and the "experts" and toward rhetoric and storytelling.