Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Contemporary theologians tend to associate the Holy Spirit with the formation of local communities, social movements, and fluid relational networks-and not with institutions such as denominations or global church bodies. In this work, Jamie Pitts argues that this pneumatological-sociological picture misses important aspects of the Spirit's work. Pitts draws on a wide range of theological and theoretical resources to depict the Spirit as organizing the complex, dynamic, and relationally entangled structures that constitute creation. Human organizing that seeks to participate in the Spirit can take a variety of analogous structural forms, including formal organizations or institutions. Organizational participation in the Spirit is not a function of an organization's scale, mobility, or relative informality, but rather of its practical orientation toward the Spirit's goals of life, solidarity, healing, and inclusive justice. A series of case studies clarifies and extends the implications of the argument in connection to organizing for environmental, gender, sexual, and racial justice. In the final chapter, Pitts addresses the role of a political theology of the organizing Spirit in imagining organizational alternatives to the global neoliberal order.