Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mutilated, dying or dead, black men play a role in the psychic life of culture. From national dreams to media fantasies, from sensual intimacy to outpourings of murderous violence, there is a persistent imagining of what black men must be, a demand that black men perform a script, become interchangeable with the uncanny, deeply unsettling, projections of culture.This powerful and compelling study explores the legacy of that role, particularly its violent effect on how black men have learned to see themselves and one another. David Marriott draws upon a range of examples, from lynching photographs to recent Hollywood films, as well as the ideas of key thinkers including Frantz Fanon, Richard Wright, James Baldwin and John Edgar Wideman, to reveal a vicious pantomime of unvarying reification and compulsive fascination, of whites taking a look at themselves through images of black desolation, and of blacks intimately dispossessed by that self-same looking.On Black Men is a bold and original exploration of what it means to be black and male in contemporary Europe and America.