Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
There is psychological and neurobiological evidence that number and language processing present some specificities and may dissociate after brain damage. Furthermore, animals and babies seem to be able to discriminate small numerosities in a non-symbolic way. However, one of the specificities of the human species is the development of language and symbolic processes. The acquisition and development of arithmetic is thus bound to the acquisition of language and symbolic notations. In this special issue, the relationship between language and number processing is discussed through the examination of the similarities and divergences of language and number disorders in aphasic subjects, in patients with dementia, and in children with specific acquisition deficits. A separate contribution is also devoted to the rehabilitation of number and calculation deficits in brain-lesioned subjects.