Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In dark or desperate times, the artwork is placed in a difficult position. Optimism seems naïve, while pessimism is no better. During some of the most demanding years of the 20th century two distinctive bodies of work sought to respond to this problem: the writings of Maurice Blanchot and American film noir. Both were seeking not only to respond to the times but also to critically reflect them, but both were often criticised for their own darkness. Understanding how this darkness became the means of responding to the darkness of the times is the focus of Noir and Blanchot, which examines key films from the period (including Double Indemnityand Vertigo) alongside Blanchot's writings (particularly his 1948 narrative Death Sentence).
What emerges from this investigation is the complex manner in which these works disrupt the experience of time and the event and in doing so expose an entirely different mode of material expression.