Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Multidimensional Semantics of Evaluative Adverbs provides a multidimensional analysis for the lexical semantics of evaluative adverbs: nonfactive evaluative adverbs trigger a conventional implicature, whereas factive evaluative adverbs not only trigger a conventional implicature but also a conventional presupposition. This analysis proves to be more advantageous than existing analysis in terms of empirical coverage and explanatory power.
With the case of evaluative adverbs, the book demonstrates how secondary meanings (e.g. conventional presuppositions, conventional implicatures) interact with primary meanings (i.e. main assertion, or at-issue content). For the first time, a three-dimensional formal language of conventional implicatures and conventional presuppositions is implemented and applied to derive the right truth conditions of sentences with evaluative adverbs and predict their projection behaviors. With a cross-linguistic perspective (focusing on German, English and Mandarin Chinese) and using corpus- and psycholinguistic methods, the book also offers new perspectives on the syntax/semantics/pragmatics of adverbials.