Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die Gesänge der Hildegard von Bingen (1098-1179) unterscheiden sich von denen der klassischen Gregorianik. Doch worin liegen die Unterschiede? Was entspricht den Regeln oder Gepflogenheiten ihrer Zeit, was ist ihren Gesängen eigen? Hildegards Gesänge werden nach einzelnen Parametern untersucht und mit den von Musiktheoretikern formulierten Regeln sowie einigen Kompositionen aus ihrer Zeit verglichen. Die detaillierte Untersuchung von Modus und melodischer Beschaffenheit ihrer Gesänge gewährt neue Einblicke in ihre Eigenarten und in Ähnlichkeiten mit anderen Werken des 12. Jahrhunderts. Besonders die transponierte Notation, Modulation und modale Centonisation werden ausführlich besprochen.