Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this compelling new book, A. Robert Lee tackles the questions: how, and why, does a literary work assume the mantle of 'modern'? He shows, with wit and verve, that writing as far back as Chaucer's The Canterbury Tales can be called 'modern'. That the term further applies to John Skelton's poetry and to Shakespeare's Hamlet and to the sexual and theological verse of John Donne. That 'modern' literary experimentation holds as you read Sterne's Tristram Shandy, the poetry of Byron, the gothic of Mary Wollstonecraft Shelley, the essays of Hazlitt, a novel like Conrad's The Secret Agent and the work of Samuel Butler, Lytton Strachey and Ford Madox Ford. That with writers such as Mina Loy, Dorothy Richardson and Jean Rhys you have a gallery of the feminist modern. These 'ultra' moderns segue into the postmodern turn of B.S. Johnson and Ann Quin and to boundary-pushing contemporary fiction, from Bernardine Evaristo to Alan Hollinghurst. However singular each writer, Lee argues persuasively for a distinctive collection of 'modern' voices.