Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Modern Jewish Art: Definitions, Problems, and Opportunities, Ori Z. Soltes considers both the emerging and evolving discussion on, and the expanding array of practitioners of 'Jewish art' in the past two hundred years. He notes the developing problem of how to define 'Judaism' in the 19th century--as a religion, a culture, a race, a nation, a people--and thus the complications for placing 'Jewish art' under the extended umbrella of 'religion and the arts.' The fluidity with which one must engage the subject is reflected in the broadening conceptual and visual vocabulary, the extended range of subject foci and media, and the increasingly rich analytical approaches to the subject that have surfaced particularly in the past fifty years. Well-known and little-known artists are included in a far-ranging discussion of painting, sculpture, photography, video, installations, ceremonial objects, and works that blur the boundaries between categories.