• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Marketing & Communicatie
  5. Marketing
  6. Modeling Dynamic Relations Among Marketing and Performance Metrics

Modeling Dynamic Relations Among Marketing and Performance Metrics

Koen H Pauwels
Paperback | Engels | Foundations and Trends(r) in Marketing | nr. 41
€ 134,45
+ 268 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Marketing and performance data often include measures repeated over time. Time-series models are uniquely suited to capture the time dependence of both a criterion variable and predictor variables, and how they relate to each other over time. The objective of this monograph is to give you a foundation in these models and to enable you to apply them to your own research domain of interest. To this end, the author discusses both the underlying perspectives and differences between alternative models, and the practical issues with testing, model choice, model estimation and interpretation common in empirical research. This combination of marketing phenomena and modeling philosophy sets this work apart from previous treatments on the broader topic of econometics and time series analysis in marketing. Time series models on marketing and performance metrics come in different forms, and we distinguish between 'traditional' time series models and the 'modern' time series models.

Modeling Dynamic Relations Among Marketing and Performance Metrics first details the analysis steps, interpretation and marketing insights from traditional time series models. Starting with the univariate treatment of each separate marketing time series in evolution/stationarity tests and ARIMA models. Next, the author considers the over-time relation of multivariate time series in transfer functions and intervention analysis. The monograph then turns to multi-equation models, which are the core workhorses of modern dynamic econometric and time series models of the dynamic relations among marketing and performance metrics. The concluding section discusses policy analysis based on modern time series models and connect them to other time series developments.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
90
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 41

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781680834901
Verschijningsdatum:
31/03/2019
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
149 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 268 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.