Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How did gender shape the expanding Jesuit enterprise in the early modern world? What did it take to become a missionary man? And how did missionary masculinity align itself with the European colonial project? This book highlights the central importance of male affective ties and masculine mimesis in the formation of the Jesuit missions, as well as the significance of patriarchal dynamics. Focusing on previously neglected German actors, Strasser shows how stories of exemplary male behavior circulated across national boundaries, directing the hearts and feet of men throughout Europe toward Jesuit missions in faraway lands. The sixteenth-century Iberian exemplars of Ignatius of Loyola and Francis Xavier, disseminated in print and visual media, inspired late-seventeenth-century Jesuits from German-speaking lands to bring Catholicism and European gender norms to the Spanish-controlled Pacific. The age of global missions hinged on the reproduction of missionary manhood in print and real life.