Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is based on the applications of mathematical programming techniques in multivariate sample surveys. The various multi-objective techniques namely chebyshev approximation, goal programming, lexicographic goal programming,fuzzy programming, D1-distances, E- constraint, value function and Distance-based etc., have been used to solve the multi-objective multivariate stratified sample survey problems. The non response case in multi-objective multivariate stratified sample surveys problem is also considered and the compromise allocations of samples are obtained. Allocation problems arising in sample surveys with stochastic parameters have also been discussed. The problems are solved by first deriving the deterministic equivalents and then by using a suitable convex programming algorithm. The new cut method, confidence interval and geometric programming are used to obtain the allocations in sample surveys.