Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In his autobiography Joseph Turmel (1859-1943) has left an intensely personal account of his struggles to reconcile his Catholic faith with the results of historical-critical methods as those impacted biblical exegesis and the history of dogma. Having lost his faith in 1886, he chose to remain as a priest in the Church, even while he worked to undermine its teachings. He did so initially in writings published under his own name and, as his conclusions became increasingly radical, under a veritable team of pseudonyms. He was excommunicated in 1930. His account of his life is less a discussion and defense of his ideas than it is a moral justification of his conduct. Turmel is associated with the left wing of Roman Catholic Modernism along with Albert Houtin, Marcel Hebert, and Felix Sartiaux