Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: 'You are the God who does wonders!' (Ps 77:15) - In what respect is the term 'wonder' which is multifaceted enough already in everyday language indispensable for faith and its theological reflexion? 'Wonder' could mean many things: the (allegedly) inexplicable by natural cause; the indeed naturally possible, but completely unexpected pleasant event that did actually happen; a phenomenon of reality arousing astonishment by its grandeur; but also the riddle of existence and continuity of the world-process.Friedhelm Hartenstein and Michael Wolter examine the use and the significance of the term 'wonder' in the Old Testament and in the traditions about Jesus in the Gospels. Albrecht Beutel presents the dispute about miracles in the theology of the Enlightenment. Heiko Schulz discusses categories for an analysis and identifies conditions that allow for the faith in wonders to be 'rational in a general sense'. German description: 'Du bist der Gott, der Wunder tut.' (Ps 77,15) - In welchem Sinne ist der schon in der Alltagssprache ausserst facettenreiche Begriff 'Wunder' fur den Glauben, seine Sprache und seine theologische Reflexion unentbehrlich? Als Wunder kann u. a. bezeichnet werden: das (angeblich) naturlicherweise Unerklarbare; das zwar naturlich mogliche, aber ganz unerwartet eingetroffene erfreuliche Ereignis; ein etwa wegen seiner Grossartigkeit Staunen erregendes innerweltliches Phanomen; aber auch das Ratsel des Daseins und Fortbestehens des ganzen Weltprozesses. Friedhelm Hartenstein und Michael Wolter untersuchen Gebrauch und Funktionen des Wunderbegriffs im Alten Testament und in der Jesus-Uberlieferung. Albrecht Beutel prasentiert den Streit uber die Wunder in der Aufklarungstheologie. Heiko Schulz erortert Parameter zur Wunderanalyse und benennt Bedingungen, die den Wunderglauben als prinzipiell rationalitatsfahig ausweisen.