Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Scent is inherently persuasive, but the language of scent is largely missing from rhetoric's vocabulary. This is because language cannot express the truth of an odor. Identification of odor as substance is dependent on consubstantiality between the author and reader. We instead describe smells using metaphorical language, or by invoking episodic memories and emotional reactions. In this way, scent is dramatistic. In order to consider the possibility of a grammar of scent beyond metaphor, the author develops an olfactory pentad (Sniff, Context, Emanation, Odor Object, and Response) by applying the framework of Kenneth Burke's dramatistic pentad. In this way, scent is exposed as a powerful rhetorical substance separate from human motive, but motivating in and of itself. The author then explores implications for a rhetoric of scent beyond the literate tradition.