Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is about stories of consumption beyond the culture - economy divide. By bringing along Actor Network Theory, entities that in conventional approaches are taken for granted, such as consumers, goods and companies proves to be unstable assemblages of humans, goods and technologies. We meet materialistic children and parents creating an intimate moment at McDonald's, car poolers trying to get out of the grip of individual transportation, young couples imagining a home in that odd reversal of private space, the furniture store and grown men practicing a hobby so close to childhood that it causes unease. These, and other examples, line that up as our monsters, ready to act out the drama. "Considering that actor-network theory has its roots in narratology of Algirdas Greimas (1917-1992), what better use can one imagine for it than its application to the tales of consumption! In the best ANT-ian style, the authors and the editors refuse to label people, things and phenomena with the received names. The message is: wait until the end of the story to see whether or not a big company wins over small consumers, or if behind a bewitching trademark hides a good fairy or a wicked witch. This collection challenges most ofthe common places about consumption, production, markets and consumers."