Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Van Star Trek en Taylor Swift tot LEGO: tegenwoordig hebben merken en beroemdheden miljoenen volgers. Deze actieve gemeenschappen zijn steeds meer in opkomst. Bijna iedereen is wel fan van iets. Fanfictie, cosplay en TikTok-dansjes: het zijn allemaal uitdrukkingen van een specifieke passie en levensstijl. Wat is de waarde van fandom voor onze mediacultuur?
In Leven als fan onderzoekt Nicolle Lamerichs wat het betekent om een fan te zijn. Vanuit een mediawetenschappelijk perspectief maakt Lamerichs duidelijk wat fans motiveert, hoe ze hun culturen inrichten en wat hun impact is op de maatschappij. Dit boek is een toegankelijke inleiding in fandom, vol met prikkelende voorbeelden en met vragen die ook kunnen helpen om jouw eigen leven als fan vorm te geven.