Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Effective clinical reasoning and its communication are essential to health professional practice, especially in the current health care climate. Health professionals are accountable for their decisions and service provision to various stakeholders. An important aspect of this accountability is the ability to clearly articulate and justify management decisions. Research across the health disciplines has not specifically addressed the interaction between communication and clinical reasoning in practice, neither has it explored modes and patterns of learning that facilitate the acquisition of this complex skill. The purpose of this research was to contribute to the profession s knowledge base a greater understanding of how experienced physiotherapists having learned to reason, then learn to communicate their reasoning with patients and with novice physiotherapists. Findings present learning to reason and to communicate reasoning as journeys of professional socialisation that evolve through higher education and in the workplace.