Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cet ouvrage amorce un dialogue entre theologiens chretiens et musulmans sur la facon dont les premiers considerentl'islam et sur les questions qu'il eveille chez eux. M. Younes (UCLyon) introduit le questioonnement d'ensemble sur la base d'un rapide regard historique. G. S. Reynolds (Notre-Dame, USA) propose sa vision du Coran comme ecrit parenetique. Kl. von Stosch (Paderborn) montre a quelles conditions un chretien peut voir en Muhammad un Prophete. H. de La Hougue (Paris) interroge la conception de Dieu respective des deux religions, et M. Borrmans (Rome) et M. Younes livrent leurs reflexions sur les principaux actes cultuels en islam, notamment a la lumiere de Vatican II. Entrant ensuite dans le dialogue, deux theologiens musulmans disent ce que leur inspire la lecture des textes precedents. R. Benzine (Trappes) livre ses refl exions critiques avec franchise, soulignant notamment les points de desaccord. Quant a A. Mokrani (Rome), il propose un exemple de ce que pourrait etre une approche musulmane de dogmes centraux du christianisme.