Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Speakers of German, like the speakers of most other standardised varieties, are familiar with the concept of "bad" or incorrect language. This study investigates the status of different language varieties in schools in the Moselle-Franconian dialect area around Trier: Keeping in mind Ammon's definition of Sprachnormautoritaten ('authorities on the norm') as people whose job requires them to correct the linguistic behaviour of others (e.g., teachers) and his assumption that their influence on linguistic norms is probably greater than that of the codifiers since they mediate the codex to others, this study aims to answer the following questions: How do lay people, especially so-called 'authorities on the norm', perceive linguistic norms? How do their knowledge and value judgements differ from those of the codifiers and/or academic linguists? Data collected from teachers and pupils are analysed to provide information about non-linguists' perceptions of standard norms and stigmatised forms and the degree of agreement with the codified norms. This book thus throws light on language attitudes within a linguistic domain usually assumed to play an important role in the transmission of standard norms, viz. the school.