Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Levering 2 à 3 werkdagen
Haal af na 1 uur in 1 winkel(s).
.
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
In Out of Place, noted LA-based art historian John C. Welchman offers a tour-de-force discussion of the first 25 years of Koen van den Broek’s work. The book is partly chronological, partly attentive to the genres, styles, media and concepts around which the artist has innovated, from painting to public space. Welchman unpacks a wide spectrum of references and allusions—to Mondrian, Malevich, Matisse, Rothko and many other modernist artists; to postwar photographies; to the art cinemas of the 1960s and ’70s; and to the history of freeways, interstates and the evolution of the singular urban fabrics of the United States. He offers exciting new accounts of the defining orientation of the first decade of van den Broek’s painting as it entered into pathbreaking pictorial dialogues with borders, shadows and cracks. The second part of the monograph takes up with a frankly surprising range of ideas and issues connected to figures, identities, landscape, ecology, appropriation, opera, and institutions … and to the striking material appurtenances of Formula 1 racing.