Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
King of Scotland is an award-winning, dark comedy and a free adaptation of Gogol's A Diary of a Madman.
Long-term unemployed Tommy McMillan joins a government-funded retraining scheme 'Up The Ladder'. Cited as a shining example of the government's employment policies and chosen for a media profile, Tommy is taken on by the Department of Upward Mobility. The department gets more than they bargained for, however, when they discover just how far up the ladder Tommy is expecting to go.
Featuring trouserless bankers, talking dogs, flying taxis and a razor-sharp parody of the workings of politics, King of Scotland is an outrageous Fringe First-winning monologue.
This volume also contains the biting satire The Tobacco Merchant's Lawyer. Set in 1780, Glasgow is booming, but the American war is looming, and the city's wealth is dependent on the import and export of American tobacco. Cantankerous and impoverished, Enoch Dalmellington is more harried by problems: how to marry off his dreich pious humourless daughter Euphemia, being able to afford his pew at the Tron Kirk, and what to do about Mistress Zapata's scurrilous predictions about Glasgow in the twenty-first century.