Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The equally burlesque and sepulchral installation Mengele-Dance of Death (1986), created out of the remnants of a devastating fire, assumes a key position in the late oeuvre of Swiss artist Jean Tinguely. The group of kinetic sculptures combines the memento mori motif, a reminder of the equality of all mankind in the face of death, and an admonition against all forms of totalitarianism with the irony and penchant for the grotesque that are peculiar to Tinguely’s work. The publication will be released on occasion of the opening of the specially created exhibition space in the Tinguely Museum Basel. Contributions by Roland Wetzel, Sophie Oosterwijk and Sven Keller, along with an interview with Jean Tinguely shed light on the work’s genesis, the tradition of the dance of death motif, and the myth of the name-giving NS perpetrator Mengele.