
Scholen slagen er doorgaans goed in om leerlingen te laten leren, maar het eigen leerproces als organisatie blijft vaak onderbelicht.
Terwijl het collectieve leren net cruciaal is om de complexe uitdagingen van vandaag én morgen aan te gaan.
Dit boek focust op de hefbomen waarmee je het lerend vermogen van een schoolteam naar hoger niveau tilt.
Waarom?
Scholen moeten wendbaar omgaan met permanente verandering en onzekerheid. Dat vraagt een sterk lerend vermogen van de hele organisatie. Dit boek reikt de visie en hefbomen aan voor een echt lerende school. Uniek is het ontwikkelkader: een opwaartse spiraal als leidraad voor duurzame groeiWat?
Collectief leren als uitdaging Persoonlijk meesterschap als doel Professioneel professionaliseren Zeven systemische hefboomprincipes ondersteunen het lerend vermogen van de school Naar lerende scholenVoor wie?
directeurs, adjunct-directeurs, TAC-ers, zorg- en graadcoördinatoren, leerlingbegeleiders, bestuurders, interne en externe schoolbegeleiders (ped. begeleiders e.a.), opleidingshoofden, coördinatoren, beleidsmakersWe publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.