Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Infiniti contemplatio provides the first thorough inquiry of Zwingli's roots in late medieval, particularly Franciscan, thought - based on an extensive editorial appendix presenting annotations of Zwingli to Duns Scotus, Stephanus Brulefer, the Theologia Damasceni and extracts of Konrad Summenhart and John Eck. After a survey of previous research (part I), the evolution of the Scotistic ideas of actual infinity and formal distinction is traced from high scholasticism via Duns, Mayronis, Ockham, Brulefer, Mair and others up to about 1510 (part II), leading to Zwingli's reception, manifest from 1525 onward and contributing to Reformed confessionalization (part III). A key for Zwingli's adaption of scholasticism proves to be a distinctly dual, but partially convergent reception of Scotus in Scotism and Ockhamism - and hence the two wings of early Reformation.