Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
India since 1950 s has invested more than Rs. 170 billions (US $ 4 billions) on Watershed Development Programmes covering more than 45 million ha, for improvement of natural resources and promotion of sustainable growth in the areas facing severe soil and moisture stress.But the long history of WDP there are no systematic and large scale impact assessment studies on their performance. Moreover, there is lack of proper indicators and evaluation methods to assess the overall impact of these programmes. In the present book an attempt was made for assessing the impact of Chenani WDP of Udhampur district of J&k state, in terms of resource condition and availability. Both quantitative and qualitative parameters were used for impact assessment of the programme. The lessons learnt from previous (WDP) experiences could be very helpful in making future WDP s more efficient, economical and sustainable. Therefore, a multilateral approach with qualitative and quantitative indicators like carrying capacity, soil erosion level, people's participation were used for measuring the impact of WDP on natural resources of the study area.