Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Imagining the Unimaginable examines popular fiction's treatment of the Holocaust in the dystopian and alternate history genres of speculative fiction, analyzing the effectiveness of the genre's major works as a lens through which to view the most prominent historical trauma of the 20th century. It surveys a range of British and American authors, from science fiction pulp to Pulitzer Prize winners, building on scholarship across disciplines, including Holocaust studies, trauma studies, and science fiction studies.
The conventional discourse around the Holocaust is one of the unapproachable, unknowable, and the unimaginable. The Holocaust has been compared to an earthquake, another planet, another universe, a void. It has been said to be beyond language, or else have its own incomprehensible language, beyond art, and beyond thought.
The 'othering' of the event has spurred the phenomenon of non-realist Holocaust literature, engaging with speculative fiction and its history of the uncanny, the grotesque, and the inhuman. This book examines the most common forms of nonmimetic Holocaust fiction, the dystopia and the alternate history, while firmly positioning these forms within a broader pattern of non-realist engagements with the Holocaust.