Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Image, Text and Audience is the first book dealing with paintings related to Taishokan, the most popular ballad-drama of the 16th century. Key narrative elements in the story include the transmission of a magic jewel from China to Japan and the succession of the Fujiwara family. The narrative provided motifs for historical accounts, Buddhist proselytising texts, a nô play, puppet theatre plays, and satirical novels of the 18th century. This lavishly illustrated book is of interest to scholars of various disciplines including art history, literature, and religious studies. It offers the first annotated translation of the 1632 printed edition of the Taishokan and analyses painted versions on screens, scrolls, fans and manuscripts based on critical concepts and methodologies. The importance of the painting medium in shaping the visual content of each work is a pivotal aspect discussed in the book, along with questions of patronage, reception and gender.