Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Tragedy' has been understood in a variety of conflicting ways over the centuries, and the term has been applied to a wide range of literary works. In this book, H. A. Kelly explores the various meanings given to tragedy, from Aristotle's most basic notion (any serious story, even with a happy ending), via Roman ideas and practices, to the middle ages, when Averroes considered tragedy to be the praise of virtue but Albert the Great thought of it as the recitation of the foul deeds of degenerate men. Professor Kelly demonstrates the importance of finding out what writers like Horace, Ovid, Dante and Chaucer meant by the term, and how they used it as a tool of interpretation and composition. Referring to a wealth of texts, he shows that many modern analyses of ancient and medieval concepts and works are oversimplified and often result in serious misinterpretations. The book ends with surveys of works designated as tragedies in England, France, Italy and Spain.