Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Rubens may be said to have revived the genre of hunting scenes, a theme whose popularity had declined since the Middle Ages. Moreover, he enriched the courtly allusions and contemporary preoccupations. Dr. Balis explores this updating of the genre by examining in the greatest detail Ruben's paintings and drawings of hunting scenes and thereby throws a fascinating light on the society in which the artist lived. This volume brings the hunting scenes together for the first time in a definitve catalogue raisonne that documents both the precedents for and the originality of Rubens's development of hunting iconography, and argues that the prolific production of Flemish animal painters in the 17th century owes its very existence to Rubens's example and his creation of a sympathetic audience. Both text and catalogue discuss the ever-important questions of what part Rubens himself played in the execution of these sometimes huge canvases, since he seems to have relied in some degree on the assistance of his studio or of specialized animal painters.