Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De waarheid bevindt zich onder de oppervlakte… De nieuwe thriller Het blauwe uur van de bestsellerauteur Paula Hawkins.
In Tate Modern in Londen is een kunstwerk van Vanessa Chapman te zien, een beroemde – sommigen zouden zeggen beruchte – kunstenares. Vlak na de opening van de tentoonstelling ontvangt het museum een verontrustend bericht: een zeer vooraanstaand forensisch antropoloog claimt dat in het kunstwerk gebruik is gemaakt van een menselijk bot. En dat terwijl de notoir ontrouwe echtgenoot van de kunstenares twintig jaar geleden op mysterieuze wijze is verdwenen…
Conservator James Becker reist af naar de Schotse kust om de waarheid boven water te krijgen. Vanessa’s nalatenschap wordt beheerd op Eris, een geïsoleerd eiland dat alleen met eb bereikbaar is. Ga je erheen, dan kom je er de komende zes uur niet meer weg. Ligt de waarheid op het eiland begraven?
Paula Hawkins is bekend door haar debuut Het meisje in de trein, dat een wereldwijd megasucces werd.
‘De beste Paula Hawkins tot nu toe.’ Lee Child
‘Als je Het meisje in de trein hebt gelezen, is de kans groot dat je nog steeds in de ban bent van dit duistere, spannende verhaal. Dan is er goed nieuws: Paula Hawkins' nieuwste psychologische thriller is net zo verrassend en sfeervol. Hawkins op haar best, dat wil je niet missen. Ze bedenkt complexe verhaallijnen, springt meesterlijk heen en weer in de tijd en creëert een duistere sfeer die als een dikke oceaanmist over het boek hangt.’ Oprah Daily
‘Net zo beklemmend [als Het meisje in de trein, red.], met als vanouds complexe personages.’ VROUW
‘Het blauwe uur kan zonder problemen naast Het meisje in de trein liggen. De personages zijn complex, de plot is intrigerend en Hawkins schrijft met zichtbaar plezier over omhooggevallen onbenullen die de kunstwereld bevolken.’ Het Nieuwsblad
‘Ultraspannend.’ EW Magazine
‘Hawkins houdt haar personages in een beklemmende greep, haar woeste setting is onheilspellend en haar plot beweegt in een rap tempo. Deze razendsnelle thriller kronkelt door de duistere en bloederige onderbuik van de wereld van de beeldende kunsten.’ Kirkus (starred review)
‘Zonder twijfel Hawkins’ beste boek tot nu toe.’ The Guardian