Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The surviving short mimes of Hero(n)das share much of their aims and background with the Alexandrian poetry of the first half of the third century BC, especially that of Callimachus and Theocritus. They are at once acutely aware of their literary ancestry, their choliambic metre based on archaic Hipponax, their genre on the traditions of Sophron, and their characters largely on the stock of New Comedy. They are literary and learned pieces but at the same time purport to present 'real life', particularly its seamier side - the bawd, the brothel-keeper, the purveyor of leather dildos. The mimes, comparable with but also interestingly different from the hexametre town mimes of Theocritus (and the Iamboi of Callimachus), present comic vignettes of life in Cos and Alexandria.
This is the exhaustive work of Walter Headlam, edited and expanded after his death by A.D. Knox of King's College, Cambridge, originally published in 1922. It remains the most detailed scholarly commentary in existence.