Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
During the period of Henry VIII's divorce crisis, a political and literary rivalry developed between Thomas Berthelet, the king's printer, and the Rastell family, kinsmen of the Lord Chancellor Sir Thomas More and quasi-official printers in their own right. This study recounts the text-by-text progress of the feud. It describes how Berthelet represented Henry as a prudent philosopher-king, taking the advice of scholars and theologians on anulling his marriage, and on limiting the Church's power (texts include 'A Glass of the Truth', rumoured to be by Henry himself, and the works of Sir Thomas Elyot). In response to the king's press campaign, the Rastells' dialogues and dramas staged the kind of wise counsel that Henry ostensibly welcomed (John Rastell's 'A New Book of Purgatory', Skelton's 'Magnificence' among them), observing the rules dictated by the king's public image and urging him towards greater conformity with that image than divorce or declaration of royal supremacy would allow. J. CHRISTOPHER WARNER is Associate Professor of English at Le Moyne College.