Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What does it mean to read Greek tragedy in a pandemic, a global crisis? How can Greek tragedy address urgent contemporary troubles? One of the outstanding and most widely read theorists in the discipline, Mario Telò, brings together a deep understanding of Greek tragedy and its most famous icons with contemporary times. In close readings of plays such as Alcestis, Antigone, Bacchae, Hecuba, Oedipus the King, Prometheus Bound, and Trojan Women, our experience is precariously refracted back in the formal worlds of plays named after and, to an extent, epitomized by tragic characters.
Structured around four thematic clusters - Air Time Faces, Communities, Ruins, and Insurrections - this book presents timely interventions in critical theory and in the debates that matter to us as disaster becomes routine in the time-out-of-joint of a (post-)pandemic world. Violently encompassing all pre-existing and future crises (relational, political and ecological), the pandemic coincides with the queer unhistoricism of tragedy, and its collapsing of present, past, and future readerships.