Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
ALLEEN VANDAAG - Gratis levering bij alle bestellingen
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
ALLEEN VANDAAG - Gratis levering bij alle bestellingen
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Adopting an innovative and theoretical approach, Greek Tragedy and the Digitalis an original study of the encounter between Greek tragedy and digital media in contemporary performance. It challenges Greek tragedy conventions through the contemporary arsenal of sound masks, avatars, live code poetry, new media art and digital cognitive experimentations. These technological innovations in performances of Greek tragedy shed new light on contemporary transformations and adaptations of classical myths, while raising emerging questions about how augmented reality works within interactive and immersive environments.
Drawing on cutting-edge productions and theoretical debates on performance and the digital, this collection considers issues including performativity, liveness, immersion, intermediality, aesthetics, technological fragmentation, conventions of the chorus, theatre as hypermedia and reception theory in relation to Greek tragedy.
Case studies include Kzryztof Warlikowski, Jan Fabre, Romeo Castellucci, Katie Mitchell, Georges Lavaudant, The Wooster Group, Labex Arts-H2H, Akram Khan, Urland & Crew, Medea Electronique, Robert Wilson, Klaus Obermaier, Guy Cassiers, Luca di Fusco, Ivo Van Hove, Avra Sidiropoulou and Jay Scheib. This is an incisive, interdisciplinary study that serves as a practice model for conceptualizing the ways in which Greek tragedy encounters digital culture in contemporary performance.