Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
With the recent explosion of activity and discussion surrounding comics, it seems timely to examine how we might think about the multiple ways in which comics are read and consumed.
Graphic Encounters moves beyond seeing the reading of comics as a debased or simplified word-based literacy. Dale Jacobs argues compellingly that we should consider comics as multimodal texts in which meaning is created through linguistic, visual, audio, gestural, and spatial realms in order to achieve effects and meanings that would not be possible in either a strictly print or strictly visual text. Jacobs advances two key ideas: one, that reading comics involves a complex, multimodal literacy and, two, that by studying how comics are used to sponsor multimodal literacy, we can engage more deeply with the ways students encounter and use these and other multimodal texts. Looking at the history of how comics have been used (by churches, schools, and libraries among others) will help us, as literacy teachers, best use that knowledge within our curricula, even as we act as sponsors ourselves.