Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Most contemporary versions of moral realism are beset with difficulties. Many of these difficulties arise because of a faulty conception of the nature of goodness. Goodness, God, and Evil lays out and defends a new version of moral realism that re-conceives the nature of goodness.
Alexander argues that the adjective 'good' is best thought of as an attributive adjective and not as a predicative one. In other words, the adjective 'good' logically cannot be detached from the noun (or noun phrase) that it modifies. It is further argued that this conception of the function of the adjective implies that recent attempts to provide necessary a posteriori identities between goodness and something else must fail.
The convertibility of being and goodness, the privation theory of evil, a denial of the fact-value distinction, human nature as the ground of human morality and even a novel argument for the existence of God are some of the implications of the account of goodness that Alexander offers.